Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego – garść porad i wskazówek

0
533

To czy twój sklep internetowy pojawi się w wynikach wyszukiwania Google, może zdecydować o powodzeniu oferty wśród klientów. Egzystencja takiej strony internetowej nie jest prosta, zwłaszcza kiedy zależy nam na ruchu na naszej domenie, gdyż to głównie on generuje sprzedaż. Asortyment, którego nie można znaleźć w Sieci, nie jest wart uwagi, a już na pewno sugeruje, że może nie istnieć w sieciowej sprzedaży. Wielkość działalności również nie jest tu bez znaczenia. Małe sklepy o wiele bardziej potrzebują wsparcia marketingowego w Sieci niż duży potentat w danej branży. Wystarczy jednak oddać się w ręce specjalistów branży SEO, by często za pomocą jedynie kilku drobnych poprawek wylądować w pierwszej dziesiątce linków w wyszukiwarce.

Odnośniki

Linki, które po kliknięciu przekierowują użytkownika na konkretny adres WWW, to bardzo ważny element pracy fachowców od pozycjonowania. W tym przypadku ilość jest bardzo ważna, choć również jakość odnośników nie jest tu obojętna. Masowa produkcja i umieszczanie ich na stronach niemających związku z tematyką sklepu internetowego, nie przyniesie z pewnością zamierzonych efektów. Tak samo wygląda sprawa korzystania z automatów rozrzucających po Internecie linki w ogromnych ilościach. Co więcej, jeśli robot Google wykryje taką praktykę, to ukarze klienta, wyrzucając jego działalność na dalekie pozycje stron wyszukiwarki.

Komentarze

Często obawiamy się negatywnych opinii klientów, gdyż jak wiadomo, mogą one wpłynąć na decyzję innych zainteresowanych. W pozycjonowaniu ta zasada w niczym nie przeszkadza, gdyż tu im więcej miejsc, gdzie mówi się o naszym sklepie internetowym, tym wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki. Rejestracja swojego przedsiębiorstwa na specjalnie do tego przygotowanych strona dodatkowo umożliwi nam zbieranie ocen za naszą pracę w związku z realizacją zamówień i będzie dobrym i mocnym źródłem linków dla robota Google.

Rozwój

Raz utworzona strona, niezmieniana przez dłuższy czasu, nie świadczy o niczym dobrym w kategoriach pozycjonowania. Google cały czas zmienia coś w swojej wyszukiwarce i może zdarzyć się tak, że znikniemy z czołówki wyników jedynie przez swoje zaniedbanie. Postawmy więc na chęć do aktualizacji i rozwoju naszej domeny i sklepu internetowego, zamiast na marazm i zastój wizerunkowy, a można to zrobić np. przez zamawianie nowych treści i aktualizowanie najbardziej popularnych fraz na stronie.

Portale społecznościowe

Nieprzebrane źródło dobrych linków. Świetny sposób na ukazanie oferty swojego wirtualnego sklepu w Internecie oraz nieodzowny element w marketingu internetowym XXI wieku. Moc Facebooka jest powszechnie znana. Nie umknie to też uwadze algorytmów wyszukiwarek, które uznają nas za interesująca domenę i podsuną potencjalnym klientom podczas wyszukiwania konkretnego rodzaju asortymentu, abyśmy mogli na równi konkurować z innymi ofertami w danej branży.

Zważaj na słowa!

Zarówno tytuły, jak i treści na podstronach, w opisach produktów i kategorii powinny być unikalne i starannie napisane z uwzględnieniem najbardziej popularnych fraz w danej branży. Naturalne wplecenie słów kluczowych, a nawet nazwy miasta (ku polepszeniu zasięgu lokalnego, który dla niektórych kupujących przez Internet jest ważny ze względu na możliwość odbioru osobistego) jest w stanie przynieść wiele korzyści. Specjaliści zalecają ok. 3 różnych fraz (najlepiej w mianowniku) na podstronę (kategorię lub opis produktu), którą zamierzamy w szczególności promować.

Powyższe porady powstały dzięki konsultacji merytorycznej ze specjalistami zespołu RedCart.pl