5 rzeczy które sprawią, że Twój mailing będzie bardziej efektywny

3
434

Email marketing jest jednym z najlepiej konwertujących kanałów dotarcia. Bazując na raporcie McKinsey działają 40x lepiej niż Social Media (FB+TT). Według DMA każdy wydany dolar na e-mail marketing przynosi 38 dolarów przychodu co oznacza, że ROI (zwrot z inwestycji) wynosi aż 3800%! Brzmi zachęcająco prawda?

Wysyłka zwykłego e-mailingu do wszystkich z Twojej bazy pewnie przynosi jakieś rezultaty ale czytasz ten artykuł, więc zakładam, że możemy to zrobić razem w sposób bardziej efektywny.

„Skuteczny marketing jest wtedy gdy nie dostrzegasz, że to marketing”

Idąc tym tropem – jak wysyłam maila do znajomego, odnoszę się do niego personalnie i bardzo często korzystam z jego imienia i w tym momencie przechodzimy do punktu pierwszego.

1. Użyj personalizacji i segmentacji 

Wyobraź sobie swoją skrzynkę jako zatłoczoną ulicę gdzie mijają Cię setki osób – w pierwszym momencie zwracasz uwagę na te jednostki które są dla Ciebie atrakcyjne, a co byś zrobił, mój drogi czytelniku, jakby któraś z tych osób krzyknęła Twoje imię?

Dokładnie to samo dzieje się w Twojej głowie w momencie gdy mailing „odzywa” się do Ciebie po imieniu. Zwracasz na niego uwagę, a to jest najważniejsze – właśnie zyskałeś zainteresowanie klienta.

Omówimy następujący przykład:

Tytuł Mailingu PizzaHut

 Pierwsze, co rzuca się w oczy to tytuł który wywołuje mnie do tablicy i zachęca do działania – czyli złożenia zamówienia na które otrzymuje rabat w wysokości 10%. Następna informacja mówi o wydarzeniu, które jest już dzisiaj – sugeruje to, że promocja jest określona w czasie i powinienem się spieszyć, bo jutro już jej nie będzie.

[Mateusz][Odbierz 10% zniżki][Dzisiaj mecz Polska-Kazachstan!]
[Imie][Wezwanie do działania i benefit][Ograniczenie czasowe]

Dzięki takim działaniom – klient nie poczuje, że mu coś sprzedajesz – raczej zapraszasz do skorzystania z dobrej oferty.

Mailing PizzaHut wysłany podczas Eliminacji do MŚ w Piłce Nożnej.

Anlizując raport Freshmail o email marketingu możemy przeczytać, że wykorzystanie personalizacji może zwiększyć wskaźnik OpenRate aż o 126%. Niestety tego typu praktyki są bardzo rzadko używane.

Czy rolnika zainteresują nowości w świecie kosmetologi?

Segmentacja bazy jest bardzo skutecznym zabiegiem podnoszącym jakość wysyłki, wg. Mailigen’a – mailing targetowany jest aż 18x efektywniejszy od zwykłego a ClickRate zwiększa się 2-3x. Dlatego podziel swoje rekordy nie tylko ze względu na dane deklaratywne które zebrałeś przy zapisie ale również na tych którzy we wcześniejszych kampaniach otwierali, klikali, konwertowali i na jakim typie produktów.

2. Eksperymentuj z tematami

Wcześniej już wspominałem, że warto temat spersonalizować bo to pierwsza przesłanka którą ocenia odbiorca, a 69% osób które zgłaszają wiadomość jako spam oceniają ją po samym temacie.

Istnieje wiele poradników jak stworzyć perfekcyjny temat, ale publiczność jest różna i pamiętaj by dostosować go do swojej.

Coś co może sprawdzać się w jednej branży, nie oznacza, że tak samo dobrze będzie działało w innej, dlatego przeprowadź testy i korzystaj z tego tytułu który miał większy OR.

Poniżej wykres słów których należy unikać w tworzeniu nagłówka. Co prawda badanie zostało przeprowadzone na angielskich mailach ale myślę, że dacie sobie radę 🙂

subject line- email marketing statistics

Bottom-10 performing words across billions of emails SourceAdestra

Część jest oczywista, ale niektóre z nich już nie do końca bo filtry anty-spamowe wyłapują takie frazy jak „za darmo”, „nagroda” czy „Dodatkowe pieniądze”.

Przy tworzeniu tematów – pamiętaj również o jego odpowiedniej długości – powinien on wyświetlać się poprawnie zarówno na desktopach jak i szeroko pojętym mobilu. Z przekonaniem mogę powiedzieć, że ok. 48% z nich będzie przeglądane na telefonie lub tablecie.

3. Pozwól ludziom łatwo wypisać się z listy

Wiem, że nie chcesz tracić subskrybentów ale spójrz na to z zupełnie innej strony – Powinieneś im podziękować! Dlaczego? Bo nie interesują się Twoimi produktami i treściami jakie dostarczasz, więc czemu chcesz mieć ich na swojej liście?

Zamiast smucić się spadającą liczbą subskrybentów, skup się na znalezieniu ludzi którzy będą konsumować Twoje treści.

Dodatkowo 50% użytkowników którzy nie potrafili poradzić sobie z wypisaniem się z listy zgłosiło te mailingi jako SPAM. 

4. Akceptuj odpowiedzi

Wiem, że przy wysyłkach tworzonych przez olbrzymie korporacje często powtarza się schemat no-reply@twoja-domena.pl  ale dla mniejszego biznesu to duży błąd bo Twoimi największymi fanami są właśnie subskrybenci.

Chcą słyszeć regularnie co u Ciebie, kupują Twoje produkty i dzielą się informacjami ze znajomymi. Warto wysłuchać ich opinii.

Przy prowadzeniu bloga celem Twojej listy jest zbudowanie wspolnoty ludzi, z którymi regularnie się komunikujesz, a jak można tego dokonać jeżeli jest to rozmowa jednokierunkowa?

Zadaj pytania, aby zachęcić użytkowników do odpisania na Twoje biuletyny. Skonfiguruj automatyczne odpowiedzi które oszczędzą Twój czas. Korespondowanie z subskrybentem sprawia, że przywiązuje się do marki i wytwarza się więź. 

5. Twórz maila w sposób schludny

Tutaj nie za wiele muszę pisać ale chcialbym zaznaczyć, że jeśli prowadzisz bloga to możesz zrezygnować z pięknej kreacji graficznej i napisać pare linijek od siebie + przeklić część tekstu by subskrybent mógł się zapoznać – bo oczekuje on właśnie takiej formy – czyli pisemnej.

Enjoy 🙂

  • Renata z FreshMaila

    Bardzo fajny artykuł Mateusz 🙂 Dzięki za wspomnienie o raporcie FreshMaila – mam nadzieję, że się przydał!

    • Renata – bardzo dziękuje za miłe słowa. Wasz raport był bardzo ciekawy 😉 Oby takich więcej 🙂

  • Luk

    Dzieki. Cos takiego lubie. W prostych slowach i na temat!